[BLOG] Uitgebreider digitale HRcheckup audits door de Corona-crisis.
 

Hrcheckup helpt de KMO's bij de optimalisering van hun personeelsbeleid om maximaal in orde te zijn met de sociale wetgeving, efficiënt en betaalbaar. 




Uitgebreider digitale HRcheckup audits door de Corona-crisis.

De realiteit:

De Corona virus veroorzaakt een economische ramp. Vooral in de Horeca, toerisme, import-exportbedrijven, reisbureaus, eventbedrijven en personenvervoer. Ook in vele andere bedrijven veroorzaakt dit problemen, zij het vaak minder dan deze sectoren. Bepaalde sectoren kreunen anderzijds onder het extra werk. De zorgsector, voedingswinkels, medische analyses labo's, toelevering bedrijven, productie van medisch materiaal, tot zelfs de RVA, vakbonden en de politiek.

Ook HRcheckup kan nu minder nieuwe dossiers opstarten, maar we krijgen wel extra vragen rond economische werkloosheid of wegens overmacht, thuiswerk tot zelfs ontslagdossiers. Dit zit nu ook mee in ons standaard aanbod, net zoals HR-GDPR, de wet Kris Peeters, een beleid rond langdurige zieken, e.a. Zonder wijziging van onze forfaitaire tarieven sinds nu al 5 jaar.

Creativiteit:

Een crisis zoals Corona is een ramp maar zet ook aan tot nadenken en levert soms nieuwe ideeën op. Zo heeft HRcheckup recent zijn tools uitgebreid om nog meer van op afstand te kunnen werken. Dit was al bijna 100% het geval voor ad hoc advies via een abonnement.

Remote advies voorzien we nu echter ook voor de basis HRcheckup én HR-upgrade audits. Via Excel checklists en/of vragen via Word worden de screenings van of afstand uitgevoerd, met het maatwerk blijvend verzekerd. De vragen zijn voorzien van extra toelichtingen waar nodig, met meerdere antwoordopties volgens "best practices". Aangevuld met telefonisch overleg en zo nodig alsnog maximum één afspraak voor overleg en toelichtingen.

Dit heeft ook als voordeel dat u meer tijd krijgt om u over bepaalde antwoorden te bezinnen, volgens uw gewenste eigen policies. Er is wel wat meer digitale uitwisseling nodig, maar door de verminderde of nihil verplaatsingen kunnen we nu zelfs 10% extra korting voorzien voor de HRcheckup audits én HR-upgrade adviestrajecten, bovenop de tot 30% KMOP-subsidies.




Onze aangepaste digitale HRcheckup activiteit:

  • Stap één is bij nieuwe audits een korte bevraging via mail met een 20-tal vragen om uw HR-omgeving algemeen te capteren en de complexiteit en risico's in te schatten.
  • Op basis van de antwoorden kunnen we een gepast voorstel op maat opmaken.
  • Zo mogelijk met aanvraag van KMOP-subsidies.
  • We bereiden dan de checklists op maat en op basis van eerdere info.
  • Alles wordt digitaal verzonden met aparte mails per thema om overdaad te vermijden.
  • Na eventueel telefonisch overleg wordt dan ook alles digitaal opgeleverd.
  • Eveneens via aparte mails per thema en volgens urgentie.
  • Pas als er te veel onduidelijkheden zijn of overleg nodig is, voorzien we een afspraak.
  • Tenslotte hebben we remote ook modulaire en forfaitaire formules.
  • Zoals bv. enkel de opmaak van een contract; een car-policy of bike-policy op maat.
  • Of uiteraard ook ons -10% abonnement, een pakket advies uren voor ad hoc adviezen, met vrij te kiezen aantal uren en onbeperkt in de tijd opneembaar, met een 7 dagen op 7 service.


Hebt u een van onze vorige nieuwsbrieven en tips gemist? Surf naar onze nieuwsbrieven. Op basis van de titels kan u nagaan wat voor uw bedrijf relevant kan zijn.

U kan ons ook vrijblijvend contacteren voor een (dgitale) Hrcheckup (upgrade) op +32 475 44 73 38 of via info@hrcheckup.be.